konflikthåndtering

KONFLIKTHÅNDTERING

 

Er der noget, der kan fremkalde stress, nedsætte produktivitet, belaste arbejdsglæde og potentielt 'delægge samarbejdsklimaet på en virksomhed, så er det uløste konflikter. En konflikt er en uoverensstemmelse, som i princippet kan spænde fra uenighed om hvor saltbøssen skal stå til had og personligt fjendskab.

Ved tilspidsede situationer på arbejdspladsen tilbyder jeg konflikthåndtering efter principperne for anerkendende dialog. Jeg ved, at der altid er (mindst) 2 til en konflikt, og jeg er på enhver måde upartisk, min eneste interesse er at se om parterne kan nå hinanden. Og min eneste betingelse, er at parterne er indstillet på at gøre et forsøg!

Jeg benytter mig af metoder som spejling, resumering, narrativ tilgang og benytter også kropslige teknikker.

Det er ofte nok med en enkelt session, afhængig af konfliktens dybde og niveau af konfliktløsning,